söndag 1 februari 2009

Konstigt med tid....


Har tänkt på en sak.... En vanlig morgon när Dane och jag börjar att jobba kl 0800 ser ut ungefär så här:



  • 0615 Jag duschar

  • 0630 Dane duschar

  • 0645 Jag klar (nästan) Felicia går upp, jag fixar frukost som hon äter efter hon gjort i ordning sig. Plockar fram kläder till de små.

  • 0700 Dane klar, väcker Alex och Olivia samt fixar med ny Alex-blöja och klär på dom. Jag fixar dock Olivias hår....

  • 0715 Dane klär på de små sina ytterkläder och sätter dom i bilen, Felicia klär på sig och går ut i bilen. Jag fixar det sista typ borsta tänderna, mascara och lite sådant. Irrar runt lite så vi inte glömmer något.

  • 0730 bilen rullar iväg (ja, det tar faktiskt en kvart med att få på ytterkläder och placera samtliga familjemedlemmar i den bensinslukande bilen som jag hade velat byta ut mot en som är billigare i drift.)

Det tar alltså lite mer än en timme från det att första personen går upp till vi verkligen åker iväg. Nu till det lustiga...... Om detta hade varit en annan dag och vi skulle göra något annat så hade vi ALDRIG kunnat bli klara på typ en timme. Så hur kan vi lyckas med detta varje morgon när vi ska till jobb, dagis, skola osv men aldrig annars?????



Är det någon som känner igen sig???



Inga kommentarer: