lördag 26 januari 2008

Vi är alla grundlurade
























Jag kan förstå varför det går så bra för ikea och varför dom tjänar så grymt mycket pengar. Ja, tänker du, det vet jag oxå!!! Du fortsätter att tänka för dig själv att det har ju med deras smarta, platta paket att göra. Fel fel fel!!!!


Hur är det när du åker till ikea? Nu pratar jag inte om dig som är på ikea varje vecka för det ligger 1 km från din mammas hus. Nu pratar jag till dig vanliga människa. Du som åker till ikea för att "titta lite" några gånger om året. I bland ska du kanske köpa något lite större förstås men även när du inte gör det så drar du ditt kreditkort i kassan och WOOOOPS så försvann det MINST 1000 kr från ditt konto.





Och det är här som dom tjänar pengar. På allt som smått o gott som du inte visste att du behövde förrän du åkte till ikea och så hur BILLIGT det var med färgglada potatisskalaren SKALA för din gamla är nog lite sliten och påslakansetet RANDIG för bara 89 kr. Oj, så bra! Lika bra att köpa till hela familjen! Sedan behöver man ju alltid lite ljus och servetter. Nämen kolla! Dom har erbjudande med IKEA Family-kortet! Jag har ju IKEA Family-kortet och då kostar mattan MATTI bara 149 kr. Och var får man annars en matta för 149 kr? Det var den värd. Den tar vi oxå! Nu är vi vid restaurangen. Då ska vi äta köttbullar. Billigt! Och glass till barnen. Åh, så bra.




Det är på allt detta ikea tjänar pengar. Det där med platta paket, bullshit



Men det är allt trevligt att strosa runt på ikea och hitta alla de där billiga bra-att-ha-sakerna. Och jag vill nog säga att när jag åker från mitt ikeavaruhus så känns det bra. Det är inte jobbigt att det gått 1000 kr på lite småsaker för det var ju saker som vi behövde.
Minsann om vi inte behöver åka snart igen tror jag.
På bilderna är några saker som inhandlades idag. Super!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är väl 1000kr på IKEA när man tar sig en tur dit, mot vad det kan kosta när¨man beger sig till Bromölla,Kalmar eller Mönsterås och titta på husvagnar.Eller hur? Gissa fr. vem!

Linda sa...

Ingen aning..... :)