onsdag 30 januari 2008

Fullt ös

är det nu när man jobbar båda två. Vi har det väl inte stressigare än andra familjer fast jag har ju liksom inte vant mig ännu. Herregud, vi är totalt slut både jag och Dane på kvällen när allt är klart.

Middag lagad och uppäten, disken klar, barnen i säng, fixa med kläder och extrakläder till skola och dagis, felicias läxor, ev tvätta smutsiga overaller och övriga kläder, plocka lite här hemma för att till sist slänga sig i soffan en liten liten stund innan det är dax att knata in till sängen.

Tur att jag inte alltid jobbar dagtid så barnen får lite sovmorgon ibland och kan vara hemma från dagis ibland så dom får varva ner lite. När man jobbar hela dagen så hinner man ju knappt umgås med barnen. Sorgligt.... De kanske är jag som överdriver och har blivit bortskämd under föräldrarledigheten för det är ju inte helt ovanligt att många har det så här fem dagar i veckan. Jämt. Arbetstiderna är en stor fördel i mitt jobb anser jag.

Nu ska jag slå in det sista paketet till min lilla tjej som fyller 3 år imorgon!!!
Daniel, Maria och Jonathan kommer imorgon kväll så lite kalas blir det då. Kalaset för släkt och familj har vi annars på lördag. Sara och barnen kommer på fredag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till lilla Olivia på födelsedagen!

Linda sa...

Jag tackar å hennes vägnar. Jag ska hälsa henne att du skrivit till henne :)

Anonym sa...

Men gud vad kul.. kan du inte maila över bilderna till linda.ahlgren@karlskrona.net receptet ligger på min blogg nu!